DAG 1, 2, 3, 4 & 5

dag 1
Vi kom fram till Larnaka flygplats runt 13.00 och fick ta en buss till varat hotell som ligger i Fig tree bay, det tog ungefar 45minuter. Det var sa varmt och fuktigt sa vi bara la upp vara grejer och tog pa oss bikinin och gick till stranden. Vattnet var precis lika fint som vi hade forvantat oss! Himlen daremot var inte sa bla som vi hade trott att den skulle vara, de kandes lite som att det var massa moln pa himlen fastan solen sken (men nu har vi vant oss vid bade varmen, fuktigheten och himlen).
Pa kvallen gick vi ut och at en god middag och handlade lite behovligheter sasom dricksvatten.

dag 2
Vi at frukost hemma och stack sedan ner till stranden, efter ett tag gick vi upp till poolen och bada och sola. Poolen var sa varm att man inte ens svalkades. Dagen gick mest ut pa att njuta av det fina vadret.
Pa kvallen hade vi tankt att ga ut och kolla hur nattlivet har sag ut. Det fanns en del klubbar och man blev taggad av den hoga musiken fran de olika stallerna som spelade ungefar samma musik som vi brukar spela hemma. Det var battre drag an vad vi hade tankt oss da detta ar mest ett familjestalle.

dag 3
Vi kopte cyklop och tog oss ner till stranden for att snorkla i det kristallklara vattnet. Det fanns inte sa jattemycket att se pa i vattnet, forutom att det var valdigt klart och fint. Pa eftermiddagen hangde vi mest vid poolen och bestamde oss for att ta bussen till en stor mataffar som vi hade blivit tipsade om pa valkomsmotet dagen innan. Men nar vi kom fram sa sag vi att det stangde klockan tre. Sa det vara bara att ta bussen tillbaka.
Runt tiotiden pa kvallen tog vi bussen in till ayia napa, vi satte oss pa en restaurang och at och drack gott. Senare var det bara att dra vidare till Grabbarna Grus, dar var det rejalt drag och riktigt riktigt kul. Nar de stangde sa drog vi vidare till nasta stalle, Blue Moon, dar det visade sig vara skumparty. Efter nagra roliga timmar dar tog vi taxi hem vid femtiden och gick och la oss bums.

dag 4
Vi vaknade ratt sent, valdigt trotta och slitna och bestamde oss for att ha en lugn dag vid poolen. Denna dagen akte vi in till den stora mataffaren och handalade mat, det visade sig att det inte alls var sa billigt vi hade fatt hora, utan mest krangligt att ta sig dit. Vi lagade mat hemma och gick och la oss ratt tidigt.

dag 5
Vi vaknade bada tidigt av att vi hade valdigt ont i ogonen. Vi gick upp till spegeln och vara ogon var alldeles svullna och rodsprangda. Vi tog direkt en taxi till doktorn. Nar vi kom fram fragade receptionen direkt om det var ogonen vi hade problem med. Nar vi kom fram till vantrummet for ogondoktorn satt redan manga ungdomar dar, alla med solglasogon precis som vi. Det visade sig att vi alla hade varit pa skumdiskot och det var troligen skummet som hade irreterat ogonen. Sa vi fick ett recept pa ogondroppar och har nu legat inne hela dagen i sangen. Nu pa kvallen gick vi ut och at, men gick fort tillbaka da det fortfarande gor valdigt ont i ogonen.
Lakaren sa att det kunde ta upp till fyra veckor innan svullnaden och det roda gar bort. Man ser inte ens varan ogonvita sa roda som vi ar.

Nu ska vi upp till hotellrummet igen!